torsdag 23 augusti 2007

Muslimsk hund begravd av judisk sugga

Från principiell fråga till fars. Sista (?) delen av serien "Rondellhundarna" har nu gått av stapeln. Efter sig lämnar den en smak av Melrose Place - börjar bra, blir mer och mer absurd och slutar långt efter bäst före datum.

Nu har den muslimska hunden blivit begravd av en judisk sugga!
Modern kapitaliststinn judesugga på väg ut för att böka sönder några fredliga byar(i Cézannes stil) - (Bild och bildtext hämtat från Vilks hemsida (utan tillstånd eller samtycke))
//
Fabrikören

Tillägg: Om det inte framgår tydligt nog, vill jag poängtera att jag anser att Vilks teckning och bildtext både är osmaklig, dum och ett klart övertramp. Men det är min mening. Jag försvarar hans rätt att tycka och tänka som han vill och ser inga problem i att återge bilden samtidigt som jag tar avstånd från den. Dumhet bör inte tigas ihjäl.

Inga kommentarer: