måndag 5 november 2007

Axess partikompass 2007

Axess har fått en ny hemsida där TV, blogg och tidskrift blandas på att skönt sätt. På hemsidan finns ett nytt partitest som jag genast kastade mig över. Som vanligt sympatiserar jag mest med Folkpartiet, trots att jag tycker illa om bistånd. Här är mina resultat:

Folkpartiet: 91
Moderaterna: 83
Centerpartiet: 70
Kristdemokraterna: 63
Socialdemokraterna: 25
Vänsterpartiet: 13
Miljöpartiet: 11
Blocktillhörighet: 86 blått, 14 rött.

Min kära granne Fabrikören, med viss dragning åt Nya Centern, blev snopen sympatisör av Fp och M (båda 92 procent).
//
Casparus Due

1 kommentar:

Unknown sa...

Betydligt mera moderat än jag hade förväntat mig. I övrigt inga stora överraskningar.

(m) 84
(fp) 79
(c) 68
(kd) 63

(mp) 20
(s) 14
(v) 14

Blå 86
Rött 14