torsdag 25 oktober 2007

Snus ständigt på tapeten

Med jämna mellanrum får vi veta vad EU tänker göra med vårt kära snus. Nu senast har några liberaler i EU-parlamentet kuppat igenom en utredning om snus.

Men är det verkligen nödvändigt? Media har ju redan rapporterat att snusare löper cancerrisk, att snus istället för rökning räddar liv. Hellre snus än cancer sade Bill, ny cancervarning för snusare sade Bull. Snus är dåligt, förlåt, jag menar bra för folkhälsan. Det hela är mycket förvillande. Det enda vi kan räkna med är ständigt höjda skatter på snus. Miljöpartiet har verkligen lurat på alla andra partier idén om skatteväxling för att styra våra konsumtionsmönster. Ack, jag minns när jag var student i Lund och köpte grov portion för under en tia.

Jag är glad att jag slutat.
//
Casparus Due

Inga kommentarer: