söndag 7 oktober 2007

Intervju med muslimen som vill döda Lars Vilks

Svenska Dagbladet har intervjuat Amatullah, kvinnan som uppmanar till mord på Lars Vilks. Hennes islam är helt oförenlig med ett demokratiskt samhälle.

Jag ringde upp Lars Vilks och sa att detta är fel. Han tyckte att jag skulle acceptera teckningen eftersom islam är en kärleksreligion. Då sa jag: Nej, islam är underkastelse.

Islam innebär, precis som namnet betyder, människans underkastelse och ett avståndstagande från människans fria vilja. En sådan religion är liberalismens och humanismens fiende. Därför är jag inte bara antirasist utan också antiislamist.

Om islam, "fredens religion":

Enligt sharia, den enda lagen som jag följer, ska sådana personer dödas. Det är en känsla som kommer ur kärleken till min profet, fred och välsignelse över honom.
//
Casparus Due

Inga kommentarer: