tisdag 31 juli 2007

Öppna dörren för Isabella Lund

Lilla Torg Liberalerna har tidigare uppmärksammat DN´s allt annat än liberala behandling av Isabella Lund. Vi är långt ifrån ensamma, vilket naturligtvis är mycket glädjande. Många i bloggvärlden är arga. LuiseP blev så arg att hon tappade besinningen, vilket inte liknar henne. Hon uppmanade till bojkott av DN, vilket naturligtvis varken skulle vara effektivt eller speciellt i yttrandefrihetens anda. Klok som hon är, ändrade hon snabbt mening i frågan.

En bättre idé är att sätta rubriken "Öppna dörren för Isabella Lund" på alla blogginlägg man pingar till DN. Gärna på de mest lästa artiklarna.

Jag gör det själv med detta inlägg genom denna Bergman-länk!
//
Fabrikören

4 kommentarer:

Erik Malm sa...

Abuse känns ju moget.

Fabrikören sa...

Man kan också se det som kampanj mot DN på deras egna premisser! Om de uppfattar det som abuse kan de ju bara ta bort inlägget. Det har de med all tydlighet visat att de har möjlighet till.

Erik Malm sa...

Så kan man ju se det. Jag tycker alla borde länka sina blogginlägg till diverse olika och gärna orelaterade DN-artiklar. Syfte och relevans är överskattat - så länge det är av mig personligen ansedd god kritik av DN står det mig fritt att köra ner den i halsen som en kommentar till [valfritt]. Liberalt nog?

Fabrikören sa...

Det var kanske inte så tydligt som det borde ha varit. Men min tanke var att man sätter rubriken "Öppna dörren för Isabella Lund" på de blogginlägg som länkar till DN. På så sätt blir det väldigt synligt i tidningen.
Därefter kan man mycket väl sätta en underrubrik som beskriver inläggets innehåll.
I övrigt anser jag naturligtvis att inläggen bör vara relevanta och kopplade till det man länkar till.
Min länk till Bergman-artikel var en illustration. Hade hellre länkat till en artikel om Isabella Lund, men sådana hittade jag inte på DN!

Ber om ursäkt om jag inte varit tillräckligt tydlig.