onsdag 25 juli 2007

Islam är dränkt i blod

Mycket kan sägas om islamister, men de är svårslagna när det gäller indoktrinering och urskillningslös blodspillan. Idag har Talibaner börjat avrätta de sydkoreanska hjälparbetarna och befolkningen i Irak får inte ens glädjas åt framgångar i fotboll utan att bli sprängda i bitar av självmordsbombare.

Det värsta är att självmordsbombarna inte tar slut. Islam verkar ha en unik förmåga att hjärntvätta människor att ta med sig oskyldiga människor in i döden. Att läsa intervjuerna med några flickor från Röda Moskén i Pakistan är skrämmande.

"Hameeda Sarfraz, 19, lively eyes sparkling out of a black burka, was describing the boons of the afterlife.

"In heaven you get everything without hardship," said Sarfraz, daughter of a bus driver. "In heaven, if a martyr feels hungry, food appears, the best quality food, and you won't even know where it came from."

Sarfraz, an alumna of the now bullet-ridden Jamia Hafsa Islamic school for girls, said she deeply regretted missing her chance to be a martyr."

"Akhtar studied the Koran, the Hadith, or sayings of the Prophet, and Islamic jurisprudence. She learned of the virtues of martyrdom.

"I prayed to God I would play a role in jihad," she said.

She learned to justify suicide bombings as a weapon that could be deployed in the event of a battle between what she called "true believers" and "infidels.""

Frågan är om det går att skapa en fredlig bild av islam när religionen visar upp ett så våldsamt ansikte. Jag och många andra i Sverige och Europa är beredda att tolerera att troende muslimer bor och lever här i fred och frihet. Om jag får bestämma får muslimer både bygga moskéer och bedriva välgörenhet. Men fortsätter unga män, många uppväxta i Västeuropa, att döda i islams namn ser jag inget problem med att kalla mig islamofob. Att motarbeta islams inflytande borde inte vara mer kontroversiellt än att motverka kristendomens inflytande på individ och samhälle.
//
Casparus Due

1 kommentar:

Anonym sa...

Islamister värdesätter inte människoliv. De säger att det är bra att döda otrogna. Vem avgör vem som är otrogen? Jag är kristen och ber till Gud och Jesus Kristus. Jag ber inte till Allah, innebär det att också jag är otrogen i deras ögon?

Muslimer hetsar varandra som galna hundar. Fyra kontinenter var i uppror över några bilders skull, nationellt blod skulle utgjutas för att en handfull personer hade dålig omdöme.

Jag vet inte om jag är bättre, för under den veckas tid som var värst när vår ambassad i Syrien brändes tillsammans med den Danska, då svallade också mitt blod, död åt alla muslimer skrek mitt inre. Död åt alla muslimer så det blir lugn och ro i världen någon gång!

Det kommer aldrig någonsin bli fred i världen, för den är befolkad av människor, människor som har känslor. Och vi blir bara fler och fler...

/Per